Justizia herritarrengana hurbiltzen

Mende baten ostean, Merkataritza kode berria

Mende baten ostean, Merkataritza kode berria

10 urte luze behar izan dira Merkataritza Kode berria idazteko. Testu berriak merkatuak bateratzea du helburu, eta 1985. urtetik indarrean dagoen Merkataritza Kodea ordezkatuko du.

Kodegintzarako Batzorde Nagusia 2006. urtean hasi zen Merkataritza Kode berriaren aurreproiektua idazten. Batzordeak, azken 130 urteetan zehar merkatua arautzeko sortu diren legeak, kontratu mota ezberdinak eta enpresarien kontabilitateari buruzko arauak testu bakarrean biltzea izan du helburu. Testuak berariazko araurik ez zuten erakundeak ere arautzen ditu; hala nola, enpresak eta negozioak, eta gaur egun oso hedatuta dauden kontratu mota ezberdinak.

Laburbilduz, Merkataritza Kode berriak 1.726 artikulu ditu, zazpi liburu eta aurretiazko liburuki batean banatuta:

  • Aurretiazko liburukia: merkataritza arloaren mugaketa
  • Lehen liburukia: enpresaria eta enpresa.
  • Bigarren liburukia: merkataritza-sozietateak.
  • Hirugarren liburukia: konpetentziaren eskubideak eta jabego industriala.
  • Laugarren liburukia: merkataritza arloko kontratuak eta betebeharrak, orokorrean.
  • Bosgarren liburukia: merkataritza-arloko kontratuak.
  • Seigarren liburukia: balore-tituluak eta ordainketarako eta kredituetarako tresnak.
  • Zazpigarren liburukia: Merkataritza arloko betebeharren preskripzioa eta iraungitzea.

Gobernuak onartu duen arau berri aren ezaugarri guztiak, Merkataritza Kodearen Legearen Aurreproiektuan irakur ditzakezu.

2014ko ekainaren 18ean argitaratua. Honi buruz gehiago irakurri:  Araudien azken berriak. Iruzkin bat egin.
  • Partekatu:
  • Email
  • Twitter
  • Facebook

Artikulua iruzkindu

*
*
Ez da argitaratuko
*
*